Odpowiedzi

2010-02-08T19:22:51+01:00
1. Płacidło (ok.6000lat temu ludzie wytwarzali dobra i się nimi wymieniali,początkowo płacono zbożem, bydłem, solą, szlachetnymi metalami,były one niewygodne i trudne w transporcie)
2. Pieniądze kruszcowe ( wszystkie towary zostały wyparte przez złoto srebro i miedź, początkowo pieniądzem kruszcowym były tylko bryłki metalu, a w połowie III tysiąclecia p.n.e w starożytnym Egipcie zaczęto używać pieniądza jako sztabek)
3. Monety
4. Denary ( ok. 800roku n.e Karol wielki wprowadził denar)
5. Banknoty( IX w. n.e Chiny)
6. Pieniądze papierowe ( w XVII w pojawiły się banki)
7. Euro
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T20:47:28+01:00
Dwa tysiące lat przed naszą erą .Ludzie nie tylko nie wiedzieli, czym są papierowe pieniądze, ale w ogóle nie znali pieniędzy w dzisiejszym rozumieniu tego słowa. Pieniądzem było wszystko to, co w danej społeczności miało uznaną wartość (np. żywność, narzędzia, tkaniny, ozdoby). Stały rozwój wymiany towarowej doprowadził do wyzwolenia w siódmym stuleciu p. n. e. Monet i prawie 1600 lat później, w Chinach, pieniądza papierowego.
1 1 1