Obwód prostokąta jest równy 32cm. szerokość tego prostokąta jest 8 razy mniejsza od tego obwodu. Oblicz długość prostokąta. Szerokość prostokąta. Długość dwóch dłuższych boków. Długość dwóch krótszych boków. Długość dłuższego boku.

3

Odpowiedzi

2010-02-08T19:26:27+01:00
OB-->32cm
B(szerokość)-->32/8=4
A(długość)-->32/4=8
Ax2(dwie długości)-->4+4=8
Bx2(dwie szerokości)-->8+8=16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:26:36+01:00
32cm:8= 4cm - szerokość prostokąta
2x4cm=8cm
32cm-8cm=24cm
24cm:2=12cm - długość

2x12cm=24cm - długość dwóch dłuższych boków
2x4cm=8cm - długość dwóch krótszych boków
2010-02-08T19:29:03+01:00
Ob=2a=2b
32=2a+2b
dłuższy bok jest 8 razy mniejszy od obwodu czyli 32:8=4
czyli a=4
2*4+2b=32
2b=32-8
2b=24
b=12
odp:Bok a ma 4cm natomiast bok b ma długość 12cm.