W wielkiej bitwie stoczonej przez wojska króla Eryka i króla Roderyka wzięło udział 3000 rycerzy . Straty po obu stronach były ogromne . Król Eryk stracił 30 % swoich wojsk , a król Roderyk 60 % .
Ogółem zginęło 40 % rycerzy . Z jakimi siłami rozpoczął bitwę król Eryk , a z jakimi król Roderyk ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T19:26:00+01:00
X - rycerze króla Eryka
y - rycerze króla Roderyka

x+y = 3000
0,3x + 0,6 x = 0,4 * 3000

x+y = 3000 /* (- 3 )
0,3x + 0,6 y = 1200 /*10

-3x - 3y = -9000
3x + 6y = 12000

3y = 3000 /:3

x = 1000
y = 2000

Odp. Wojsko króla Eryka liczyło 1000 rycerzy, a Roderyka 2000.


dasz najjjjjjjj
2010-02-08T19:37:14+01:00
X - wojsko króla Eryka
y - wojsko króla Roderyka

x+y=3000/*(-3)
0,3x+0,6y=0,4*3000/*10

-3x-3y=-9000
3x+6y=12000
--------------
3y=3000/:3
y=1000

y=1000
x+1000=3000

y=1000
x=3000-1000

y=1000
x=2000

Odp. Król Eryk rozpoczął bitwę z 2000 wojskiem,a Roderyk z 1000 wojskiem.

Ps. Na 100% dobrze bo mi to pani sprawdzała ;]