Matematyka :

Zapisz w postaci wyrażenia algebraicznego :
a) liczbę naturalną parzystą,
b) liczbę naturalną nieparzystą
c) liczbę naturalną podzielną przez 3
d) trzy kolejne liczby naturalne podzielne przez 4

z góry dzieki za odpowiedz. moglibyście napisac mi to z tłumaczeniem ? wogóle tego nie rozumiem :(

3

Odpowiedzi

2010-02-08T19:36:26+01:00
A) liczbę naturalną parzystą, - 2n
b) liczbę naturalną nieparzystą 2n + 1
c) liczbę naturalną podzielną przez 3 3n
d) trzy kolejne liczby naturalne podzielne przez 4
4n
4n + 4
4n + 8
6 3 6
2010-02-08T19:36:33+01:00
A) 2n
b)2n-1
c)3n
d)4n , 4(n+4), 4(n+8) , 4(n+12)
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:37:11+01:00
A) liczbę naturalną parzystą,
2a , każda liczba pomnożona przez 2 jest parzysta
b) liczbę naturalną nieparzystą
2a + 1 , jeżeli do parzystej dodamy 1 to będzie zawsze nieparzysta
c) liczbę naturalną podzielną przez 3
3a, każda liczba pomnożona przez 3 dzielić siękażda liczba pomnożona przez 2 jest parzysta przez 3
d) trzy kolejne liczby naturalne podzielne przez 4
4a, 4a+4, 4a+8, 4a jest podzielne przez 4 bo mnożymy przez 4, a dalej dodajemy 4 więc jest to kolejna liczba i 8 następna
14 3 14