Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T15:08:52+02:00
Podobieństwa pomiędzy komórkami roślinną i zwierzęcą wynikają ze wspólnoty organizacji komórkowej:

* zbudowane są z takich samych klas związków chemicznych
* przeprowadzają te same funkcje życiowe: odżywiają się, oddychają, rozmnażają, poruszają i.t.p.

różnice:
Różnica polega na tym, że komórka zwierzęca nie ma ściany komórkowej i chloroplastów.
18 4 18
2009-10-10T15:31:34+02:00
Wspólny skład chemiczny komórek:
-pierwiastki,
-związki nieorganiczne,
-związki organiczne.

Podobieństwo między komórką roślinną a zwierzęcą:
Elementy budowy np.obecność błon plazmatycznych, cytoplazmy, rybosomów,
Czynności np.wzrost, utlenianie biologiczne, transport wewnętrzny i międzykomórkowy, replikacja DNA
9 3 9