Odpowiedzi

2010-02-08T19:37:48+01:00
ZAD.1
3/8 * 160t = 60t
160t-60t = 100t
w magazynie pozostało 100 ton.
Zad.2
x + 1/3 x=264
4/3x=264
x=198
liczbą ta jest 198.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:38:57+01:00
Zad.1
W magazynie zgromadzono 160 ton cukru. Trzy ósme tego zapasu sprzedano .Ile ton cukru pozostało w magazynie?
160 ton*3/8=60 ton sprzedano
160ton-60ton=100ton cukru pozostało

Zad2
Zwiększjąć pewną liczbe o jej trzecią część, otrzymujemy 264. Jaka to liczba ?
x+1/3x=264
4/3x=264
x=264*3/4
x=198