1.Świnkę o sierści brązowej skrzyżowano ze świnką o sierści czarnej. w pierwszym pokoleniu uzyskano wszystkie świnki o sierści czarnej.W drugim-27 świnek o sierści czarnej i 9 o sierści brązowej. O czym to może świadczyć?
2. Jakie możliwe typy gamet może wytworzyć osobnik o następującym zestawie genów:
C)AaBbDd
D)AaBbDD

2

Odpowiedzi

2009-10-10T15:57:30+02:00
Znam tylko odpowiedź na pytanie 1
Swinka o sierści brązowej ma recesywne geny, które przy pierwszym miocie się nie ujawniły,ale geny pozostały.krzyżówka musiała nastąpić z rasową czarną świnką. Natomiast przy drugim miocie wykorzystano czarną świnkę, która posiadała geny świnki brązowej.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T18:53:03+02:00
Wytłumaczenie:

A-sierśc czarna
a- sierśc brązowa



P(pokolenie rodzicielskie)
AA x aa


F1(pierwsze pokolenie mieszańców)

Aa
4:0 (stosonek fenotypów)



F2(drugie pokolenie mieszańców)
AA Aa
Aa aa
1:3
9:27

Odp.: Świadczy to o tym, że skrzyżowane świnki były homozygotami. Jedna ze świnek była homozygotą recesywną, a druga homozygotą dominującą. To tłumaczy dlaczego wszystkie świnki w pokoleniu F1 były czarne.

2.
C) ABD, AbD, ABd, ABd,abd,aBD, abD,aBd
D) ABD, AbD, aBD,abD