Zadanie 1 .UKŁADY ROWNAN

Wyznacz liczbę dwucyfrową jeżeli wiadomo że iloczyn cyfr tej liczby wynosi 12 i pierwsza yfra jest o 1 większa od drugiej.

zadanie 2.
Wyznacz liczbę dwucyfrową jeżeli wiadomo że suma cyfr tej liczby wynosi 7 i jeżeli przestawimy cyfry to otrzymamy liczę o 9 większą.

zadanie 3.Rozwiąż układ równań:
{ x+y= 16
{ 10y + x +18 = 10 x+ y

z góry dzieki dam naj.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T19:45:19+01:00
1) Liczba to 34
2) Liczba to 34
3) {x+y=16/-y
{10y + x + 18= 10x + y
{x=16-y
{10y + 16 - y + 18= 10(16 - y ) +y

{x=16-y
{10y + 16 - y +18= 160 - 9y/+9y, -34

{x= 16-y
{18y=126/:18

{x=16-y
{y=7

{x=9
{y=7

Naj, bo bylem 1 ^^
2010-02-08T19:51:47+01:00
Zad 1
x*x+1=12
x²+1=12 /-1
x²=11 /√
x=√11
zad 2

x+y=7
x+7=9/-7

x=2
2+y=7 /-2

x=2
y=5