1.rozwiąż rownanie i sprawdz poprawność rozwiazania:
a)x+3,52=12,41 b)y-17,3=92,2 c) 2,5*t=7,5 d) z : 1,1=7

2.która z liczb 1,2,3,4 jest rozwiązaniem równania 13,2+x=17,2 ?

3.która z liczb 7,8,9 spełnia równanie 9y -7 =11+7y ?

4.która z liczb jest rozwiązaniem równania 8y-9=5y+3 ?

pliss prosze o szybką odpowiedz

2

Odpowiedzi

2010-02-08T19:46:37+01:00
A)x+3,52=12,41
x= 12,41 - 3,52
x = 8,89
spr: 8.89 + 3,52 = 12, 41
12,41 = 12,41

b)y-17,3=92,2
y= 92,2+17,3
y= 109,5
Spr: 109,5- 17,3 = 92,2
92,2 = 92,2

c) 2,5*t=7,5 /:2,5
t= 3
Spr: 2,5 * 3 = 7,5
7,5=7,5

d) z : 1,1=7 /*1,1
z = 7,7
Spr: 7,7:1,1 = 7
7=7

2.która z liczb 1,2,3,4 jest rozwiązaniem równania
13,2+x=17,2
x=17,2 - 13,2
x = 4

3.która z liczb 7,8,9 spełnia równanie
9y -7 =11+7y
9y-7y= 11+7
2y=18 /:2
y= 9

4.która z liczb jest rozwiązaniem równania
8y-9=5y+3
8y-5y= 3+9
3y=12 /:3
y=4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:51:45+01:00
1.rozwiąż rownanie i sprawdz poprawność rozwiazania:
a) x+3,52=12,41
x=12,41-3,52
x= 8,89

b) y-17,3=92,2
y=92,2+17,3
y=109,5

c) 2,5*t=7,5
2,5t=7,5 /:2,5
2,5t:2,5=7,5:2,5
t=3

d) z:1,1=7/*1,1
z=7*1,1
z=7,7

2.która z liczb 1,2,3,4 jest rozwiązaniem równania 13,2+x=17,2 ?
Odp.4 bo:
13,2+x=17,2
x=17,2-13,2
x=4

3.która z liczb 7,8,9 spełnia równanie 9y -7 =11+7y ?
Odp.9 bo:
9y-7=11+7y
9y-7y=11+7
2y=18/:2
y=9

4.która z liczb jest rozwiązaniem równania 8y-9=5y+3 ?
8y-9=5y+3
8y-5y=3+9
3y=12/:3
y=4