Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:47:12+01:00
- podział ciała na segmenty:
Skurcze mięśni powodują wydłużenie segmentu lub jego skrócenie. W ten sposób dżdżownica może się szybciej poruszać.
- szczecinki:
Umożliwiają one dżdżownicy czepianie się podłoża i ruch do przodu. Pełnią poza tym funkcję narządów dotyku.
2 5 2
2010-02-08T21:14:40+01:00
Segmenty pozwalaja na pełzanie jest to charakterystyczne dla dzdzownic oraz gasienic