40 litrowy bak paliwa zatankowano do pełna benzyną. Samochód zużywa 6¾ litra benzyny na 100 km przejechanej drogi. ile benzyny zostanie w baku po trzech dniach, jeśli każdego dnia samochód pokonuje 100km.

prosze szybko. :)

3

Odpowiedzi

2010-02-08T19:46:09+01:00
40 l - pełny bak

100km - 6.75 l
100*3 - x l

(300*6,75)/100=2025/100=20,25
20,25- tle zużył po trzech dniach

40-20,25=19,75 l

Odp. W baku po 3 dniach zostanie 19,75 l benzyny.
1 5 1
2010-02-08T19:47:17+01:00
6¾= 27/4
27/4 * 3=81/4=20¼
40-20¼=19¾
odp. Zostanie 19¾ litra
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:02:05+01:00
Na 100 km- 6 ¾ l
40 l - (6¾ x 3)=40 l - 20 ¼ l = 19 ¾ l
Odp:W samochodzie po trzech dniach zostanie 19 ¾ l benzyny.
1 5 1