Rozwiąż równania:
a) 3/4x - 0,4x = 8 i 1/2
b) 3/7x + 1,4 = - O,1x
c) 5y+1=2(y-5)
d) 0,3(1-0,4x) = 0,42
e) 1/2x + 4 = -6
f) 3x - 4 = 5x+2
g) 2/3(6x-9) = 12

PS: W przypadku 1/2, 3/7 itp. chodzi o ułamki.
Prosze o pomoc [bo nie wiem w co ręce włożyć ;/] Z góry dziękuje.

2

Odpowiedzi

2010-02-08T19:51:47+01:00
A) 3/4x - 0,4x = 8 i 1/2
a więc:
3/4x-4/10x=17/2
sprowadzamy do wspólnego mianownika 40
30/40x-16/40x=340/40
14/40x=340/40 mnożymy stronami przez 40
30x=340
dzielimy stronami przez 30
x=340/30=34/3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:57:29+01:00
Odpowiedź w załącznikach ;)
1 5 1