Uzupełnij równania reakcji
a) ........ C5H11OH + .............. -------> ...... CO + ..............
b) ........ C8H17OH + .............. -------> ...... CO2 + .............
c) ........ C5H9(OH)3 + ............ -------> ....... C + .............
d) ........ C6H13OH + ............. -------> ....... CO + ...........

Napisz równania reakcji spalania:
a) całkowitego heksanolu.
b) niecałkowitego alkoholu monohydroksylowego o 12 atomach węgla w cząsteczce.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:56:47+01:00
Uzupełnij równania reakcji
a) ........ C5H11OH + 5O2 -------> ...... 5CO + 6H2O
b) ........ C8H17OH + 12O2-------> ...... 8CO2 +9H2O
c) ........ 2C5H9(OH)3 + 3 O2 -------> .......10 C + 12 H2O
d) ........ C6H13OH + 6O2 -------> ....... 6 CO +7 H2O

Napisz równania reakcji spalania:
a) całkowitego heksanolu
C6H13OH+ 9O2 = 6CO2 +7H2O
b) niecałkowitego alkoholu monohydroksylowego o 12 atomach węgla w cząsteczce
C12H25OH + 6O2 = 12C + 13 H2O
2010-02-09T00:07:54+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Uzupełnij równania reakcji
a) C₅H₁₁OH + 5O₂ -------> 5CO + 6H₂O
b) C₈H₁₇OH + 12O₂-------> 8CO₂ + 9H₂O
c) 2C₅H₉(OH)₃ + 3O₂ -------> 10C + 12H₂O
d) C₆H₁₃OH + 6O₂ -------> 6CO + 7H₂O

Napisz równania reakcji spalania:
a) całkowitego heksanolu
C₆H₁₃OH + 9O₂ -------> 6CO₂ + 7H₂O
b) niecałkowitego alkoholu monohydroksylowego o 12 atomach węgla w cząsteczce.
C₁₂H₂₅OH + 6O₂ -----> 12C + 13H₂O
1 5 1