Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T19:55:43+01:00
Juliusz cezar:) powiedzial to bodajze w 49r.pn.e przekraczal on na czele swych legionów rzekę Rubikon. Przekroczenie Rubikonu wraz z wojskiem oznaczało wypowiedzenie posłuszeństwa Pompejuszowi i senatowi, którzy nakazali Juliuszowi pozostawienie legionistów w Galii, gdzie - jako namiestnik - toczył liczne walki na rzecz imperium. Cezar doskonale zdawał sobie sprawę, że wejście na terytorium Italii na czele oddanej mu, fanatycznej niemal armii musi zakończyć się krwawą wojną domową. Nie zamierzał jednak zmieniać decyzji i po kilku latach zaciętych walk dopiął swego - został jednym z największych rzymskich cesarzy w dziejach. Kości, które miał na myśli Juliusz Cezar, służyły do gry, znanej już w starożytności (były więc zapewne albo “tradycyjnymi” sześcianami z zaznaczoną na każdej ściance wartością punktową - od jeden do sześciu, albo specjalnie spreparowanymi kośćmi zwierzęcymi, podłużnymi, z zaznaczonymi jedynie czterema dłuższymi ścianami).
48 4 48
2010-02-08T19:56:13+01:00
O ile pamiętam to Juliusz Cezar. ;] Przekraczając granicę Italii.. :D
49 1 49
2010-02-08T19:57:26+01:00
Słowa Juliusza Cezara po przekroczeniu ze swoimi oddziałami rzeki Rubikon, co wiązało sie ze złamaniem zakazu wprowadzenia na teren Italii wojska i oznaczało rozpoczecie wojny domowej
72 4 72