Odpowiedzi

2010-02-08T20:04:57+01:00
Http://pl.wikipedia.org/wiki/Powie%C5%9B%C4%87_sensacyjna


bo nie wiem, czy chodzi Ci o samo wyjaśnienie, co to jest powieść sensacyjna, czy o jakąś konkretną... jeśli tylko o wyjaśnienie to ten link powinien być ok:) pozdro:*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:17:59+01:00
Powieść sensacyjna jest jednym z gatunków literackich, wywodzącym sie m.in. ze średnioweicznych romansów. Do charakterystycznych cech tego gatunku literackiego zaliczymy szybka i wartką akcję, a także jej dramatyczne zwroty, obfitujące w niespodziewane wydarzenia. Poza tym gatunek ten charakteryzuje sie ograniczonymi do minimum opisami bohaterów, którzy zazwyczaj są podzieleni na dobrych(detektywi) i złych(przestepcy). Autor powieści sensacyjnej kładzie nacisk na przypadkowość, a także na nieoczekiwane zbiegi okoliczności, które dynamizują powieść. Do powieści sensacyjnych zaliczymy m.in. utwór Conana Doyle'a pt. "Sherlock Holmes. Dolina strachu"