Odpowiedzi

2010-02-08T20:04:00+01:00
Ale proste


znaczy ze bok ma 4 :D

obwód kw. 4 x 4 = 16 :]
2010-02-08T20:04:38+01:00
R= 1/2 a / :1/2
a= 1/2 r
a= 1/2 x 2
a= 1

O=4A
o= 4x 1
o= 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:09:15+01:00
Kwadrat jest wpisany w okrąg o promieniu 2. Wyznacz obwód kwadratu.
R = 2
a - bok kwadratu
d = a√2 - przekątna kwadratu
0 = ?

Promień okręgu opisany na kwadracie wynosi R = 1/2d

1. Obliczam przekątna kwadratu
R = 1/2d = 2
1/2*d = 2 /*2
d = 4

2. Obliczam bok kwadratu
d = 4
d = a√2
a√2 = 4
a = 4 : √2
a = (4 : √2)*(√2 :√2) usuwam niewymierność mianownika
a = 4*√2 :2
a = 2√2

3. Obliczam obwód kwadratu
O = 4*a
O = 4*2√2
O = 8√2

Odp. Obwód kwadratu wynosi 8√2