Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T16:12:32+02:00
Cechy błony komórkowej:
- związki niejonowe przechodzą przez nią tym lepiej im łatwiej są rozpuszczalne w tłuszczach;
- wysoką przepuszczalnością dla wody;
- opór elektryczny jest duży, ma to istotne znaczenie dla przewodnictwa elektrycznego bodźców;
- żywa błona komórkowa jest spolaryzowana, szczególnie dobrze jest to widoczne w komórkach zwierzęcych ponieważ nie posiadają ściany komórkowej;
- wyizolowane błony ulegają lizie (rozkładowi) w obecności enzymów lipolitycznych i proteolitycznych (rozkładają białka)

Cechy jądra komórkowego:
1) zmienna wielkość
2) zmienny kształt
3) nadbarwliwość
4) niedobarwliwość
5) wielojądrowość
6) zniekształcone i zwiększona liczba jąder

Cechy mitochondrium:
- ciągły ruch (obrotowy lub wijący)

Tylko tyle mam ;) mam nadzieje, że się przyda. Pozdrawiam
4 4 4
2009-10-10T16:44:53+02:00
-błony komórkowej-oddziela jądro komórkowe od otoczenia
-cytozol-wypełnienie komórki
-jądra komórkowego-decyduje o prawidłowym funkcjonowaniu komórki
-mitochondrium-uwalnia energie do życia komórki
-rybosomów-produkuje białko
-siateczki śródplazmatycznej-na siateczce znajduje się rmbosom
-lizosomów
-aparatu Golgiego-przechowuje białka
3 3 3