Odpowiedzi

2009-10-10T16:15:16+02:00
Obw.=40
x pierwszy bok
y=x-5 drugi bok

Obw.=2x +2y

2x+ 2(x-5)=40
4x=50
x=12.5
y=12,5-5=7,5

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-10T16:27:48+02:00
1.Obwód prostokąta wynosi 40cm, jeden z boków jest o 5 cm krótszy od drugiego. Ułoż równanie i oblicz boki.

a-(bok prostokąta)
b=a-5(drugi bok prostokąta)

Obwód prostokąta=2a+2b
Obwód prostokąta=40cm

2a+2b=40

2a+2(a-5)=40 (równanie)

2a+2a-10=40
4a=40+10
4a=50 [/:4]
a=12,5cm

2a+2b=40
2×12,5+2b=40
2b=40-25
2b=15 [/:2]
b=7,5cm

spr.
2a+2b=40
(2×12,5)+(2×7,5)=40
25+15=40
40=40

Odp. Boki tego prostokąta wynoszą 12,5cm i 7,5cm.

:)
1 5 1
2009-10-10T16:32:03+02:00
1.Obwód prostokąta wynosi 40cm, jeden z boków jest o 5 cm krótszy od drugiego. Ułoż równanie i oblicz boki.


Obw prostokąta = 40 cm
Jak wiadomo na obwód prostokąta składają się 2 boki krótsze i 2 boki dłuższe.
Bok krótszy oznaczmy x a bok dłuższy x+5cm ( jest on o 5 cm dłuższy od krótszego)

2x + 2(x+5)=40
2x + 2x + 10=40
4x=40-10
4x=30/4
x=7,5 cm

Bok krótszy jest równy 7,5 cm, a bok dłuższy o 5 cm dłuższy od boku krótszego czyli 12,5 cm (7,5cm+5cm=12,5cm)