Odpowiedzi

2009-10-10T17:21:26+02:00
Warunek prostopadłości prostych: a1*a2=-1

0.5 * (2s+1) = -1
2s+1 = -2
2s = -3
s = -1.5
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T17:28:57+02:00
F(x)=0,5x+4
p(x)=(2s+1) x-4

1)Proste będą prostopadłe jeżeli ich współczynniki kierunkowe będą spełniały wzór: a₁×a₂=-1.Wystarczy podstawić więc tylko dwa współczynniki kierunkowe prostych podanych przez Ciebie,a więc:

a₁=0,5
a₂=(2s+1)

dalej korzystamy ze wzoru a₁×a₂=-1:

a₁×a₂=-1
0,5×(2s+1)=-1
s+0,5=-1
s=-1,5

Odp.Proste będą prostopadłe dla s równego -1,5
1 4 1