Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:16:55+01:00
Zn +2 HCl → ZnCl₂ + H₂
Mg +2 HCl → MgCl₂ + H₂
Ca +2 HCl → CaCl₂ + H₂
Ni +2 HCl → NiCl₂ + H₂
2 K +2 HCl →2 KCl + H₂
68 2 68
2010-02-08T23:19:29+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Zn + 2HCl--->ZnCl₂ + H₂(strzałka do góry)
Cu + HCl--->reakcja nie zajdzie
Hg + HCl--->reakcja nie zajdzie
Mg + 2HCl--->MgCl₂ + H₂(strzałka do góry)
Ca + 2HCl--->CaCl₂ + H₂(strzałka do góry)
Sb + HCl--->reakcja nie zajdzie
Pt + HCl--->reakcja nie zajdzie
Ni + 2HCl--->NiCl₂ + H₂(strzałka do góry)
2K + 2HCl--->2KCl + H₂(strzałka do góry)
94 4 94