Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:40:48+01:00
1. sprawdzamy czy jest przytomny
2. pytamy o jak najwięcej informacji (lub prosimy o pokazanie dowodu)
3. dzwonimy na pogotowie podajemy informacje o poszkodowanym (lub czytamy z dowodu), dokładny adres oraz nasze dane
4. zapewniamy komfort psychiczny rannemu ( prowadzimy z nim rozmowę)
5. !!! NIE WYJMUJEMY NOŻA Z BRZUCHA RANNEGO !!!
6. czekamy na pogotowie
15 4 15
2010-02-08T23:51:13+01:00
Do odpowiedzi chemika dodałbym że koniecznie stabilizujemy tkwiący nóż okładając go do okoła np gaza jałową aby uniemożliwic jaki kolwiek ruch i nie powiększyc obrazeń wewnętrznych. To jest bardzo ważne poniewasz nawet najmniejszy ruch poszkodowanego może uszkodzic ważne narządy badz tez tetnice lub żyły mogące prowadzic do wykrwawienia. ale ogólnie rozwiązanie spoko
11 4 11