Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:26:02+01:00

V=1/3Pp*H
V=50√3cm³
H=5√3cm

50√3=1/3Pp*5√3 (pierwiastki się skracają)
50=1/3Pp*5
10=1/3Pp
Pp=30cm²

Pp=a² ( bo prawidłowy czworokątny, czyli w podstawie kwadrat)
30=a²
a=√30cm

Krawędź podstawy tego ostrosłupa wynosi √30cm
2010-02-08T20:28:03+01:00
V=1/3 * Pp * H
Pp - pole podstawy
50√3 = 1/3 * Pp * 5√3 / (:5√3)
10 = 1/3 * Pp
Pp= 30

Podstawą jest kwadrat więc
Pp = a^2
30 = a^2
a = √30
2010-02-08T20:35:01+01:00
H=5√3
V= 50√3
V=1/3Pp*H
1/3Pp*5√3=50√3 |: 5√3
1/3Pp=10 |*3
Pp= 30

Podstawą tego ostrosłupa jest kwadrat, a więc Pp (pole podstawy) = a^2
a^2=30
a=√30

Odp. Krawędź podstawy wynosi √30