Odpowiedzi

2010-02-08T20:40:36+01:00
1.Wyruszali z Venezy

2. sklepienie krzyżowo-żebrowe
Okna wypełnione witrażami
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T20:43:27+01:00
Architektura gotycka:Nieznane dotąd rozwiazania techniczne pozwoliły na wznoszenie coraz wyższych budynków.Mury były znacznie węższe z wielkimi oknami.Zaczęto używać cegły,która wyparła kamień.Budowle gotyckie są wysokie i smukle.Sklepienia krzyżowo-żebrowe wspierają się na kolumnach.Z zewnątrz mury podparte są przyporami,co daje wrażenie lekkości.Okna i drzwi zakonczone są ostrymi łukami.Budowle ozdabiają wysokie,strzeliste wieże.Do zabytków w Polsce należą:katedra w Gnieźnie,Poznaniu,Krakowie,ratusz we Wrocławiu i zamek krzyżacki w Malborku.