Odpowiedzi

2010-02-08T20:27:57+01:00
Senat- senatorowie wyrażali opinie w ważnych dla państwa sprawach

konsul- kierowali polityką państwa

trybun ludowy - był urzędnikiem który bronił ubogich
28 1 28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:28:25+01:00
Konsulowie - zwoływali senat i zgromadzenie ludowe, w trakcjie wojny dowodzili armią
Trybuni ludowi - mogli przeciwiać się niekorzystnym dla nich prawom i decyzjom urzędników
Senat - miała wpływ na działanie urzedników oraz na wybór dyktatora





Proszę i licze na naj ;)
19 2 19
2010-02-08T20:28:57+01:00
Konsulowie to dwaj najwyższy urzeędnicy w czasie wojny stali na czele armi zwoływali senat i trybune ludu

senat to rada składająca się z 300 zasłużonych rzymian miał wpływ na działanie urzędników i trybunu ludu

trybuna ludowi reprezentowali plebeljuszy mogli przeciwstawić się niekorzystnym decyzją urzędników
4 4 4