Odpowiedzi

2010-02-08T20:32:06+01:00
300km=300000m=30000000cm
30 000 000:1 000 000= 3

Odległość ta wynosi 3 cm na mapie w skali 1:1 000 000
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:33:23+01:00
1: 1 000 000 oznacza ze 1 cm na mapie to 1 000 000 cm w rzeczywistości. a potrzebujemy km w rzeczywistości więc 1 000 000 cm zamieniamy na km jest to 10 km
i teraz układamy prostą proporcje
1 cm - 10km
x -300km

x=300/10= 30cm
Odp. Droga z Warszawy do poznania na mapie wynosi 30 cm.
2010-02-08T20:33:26+01:00
1:1000 000
1cm na mapie to 1 000 000 cm w terenie = 1 cm na mapie to 10 km w rzeczywistości
300km w rzeczywistości to 30 cm na mapie ( 300 : 10 )