Odpowiedzi

2010-02-08T20:36:59+01:00
studnia, powstająca przez wywiercenie otworu do wód artezyjskich – głęboko położonych warstw wodonośnych, w których woda znajduje się pod ciśnieniem hydrostatycznym. Woda z takiego odwiertu wypływa samoczynnie, niekiedy jest pod dużym ciśnieniem (rzędu nawet kilkudziesięciu atmosfer).

Studnie artezyjskie buduje się w celu pozyskiwania wód podziemnych
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T20:37:34+01:00
Studnia artezyjska – studnia, powstająca przez wywiercenie otworu do wód artezyjskich – głęboko położonych warstw wodonośnych, w których woda znajduje się pod ciśnieniem hydrostatycznym. Woda z takiego odwiertu wypływa samoczynnie, niekiedy jest pod dużym ciśnieniem (rzędu nawet kilkudziesięciu atmosfer).

Studnie artezyjskie buduje się w celu pozyskiwania wód podziemnych.


http://m.onet.pl/_m/807de9d238f2362e00aa4a37fd18bfac,14,1.gif