Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:35:59+01:00
Myjący efekt mydeł wynika z ich własności amfifilowych. W wodzie tworzą one subtelną emulsję. Micele cząsteczek mydła obecne w wodzie przy zetknięciu z nierozpuszczalnym w wodzie brudem wnikają w jego strukturę i "rozpuszczają go" poprzez wciągnięcie cząsteczek tłuszczu do wnętrza swoich miceli.
4 3 4
2010-02-08T20:41:32+01:00
Mydła są powrzechnie stosowane jako środki piorące i myjące gdyż posiadają zdolność do emulgowania tłuszczu.Roztwór mydła wraz z tłuszczem tworzą na ciele taką emulsję którą łatwo zmyć wodą.
3 3 3