1.Romek chce kupić akwarium, w którym powinno zmiescic sie przynajmniej 70 litrów wody.W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłoscianiu: jedno o wymiarach 50cm,40cm,i 30 cm oraz drugie o wymiarach 50 cm,30cm i 60 cm.Które akwarium powinien wybrac Romek?
2.Podstawą prostopadłościennego pudełka jest kwadrat o boku 8cm.Jaką wysokość powinno mieć pudełko,zeby jego pojemność była większa od 1 litra.Wynik podaj w pełnych centymetrach...

Prosze pomóc mi zrobic to zadanie poniewaz jestem słabym uczniem z matematyki :D Dziękuje ;**:P

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:42:18+01:00
5dm*4dm*3dm=60dm(sześciennych)=60l

5*3*6=90dm(sześciennych)=90l

czyli powinien wziąć 2 akwarium

Zad.2
0,8*0,8*X=1

X=1/0,64=1,64

czyli musi być 2dm czyli 20 cm
1 3 1
2010-02-08T20:44:27+01:00
1.a) 50cm*40cm*30cm=60000cm(3)=60 litrów
b)50cm*30cm*60cm=90000cm(3)=90 litrów
odp.:Powinien wybrać drugie akwarium.

2.8cm*8cm=64cm(2)
64cm(2)*20cm=1,280cm(3)
1 2 1
2010-02-08T20:44:45+01:00
1.v=a*b*c
v=50*40*30
v=60000 cm3
v=6m3
v=6l
sprzeczność
v=50*30*60
v=100800cm3
v=10,8 m3
v=10,8 l
te akwarium powinien wybrać

2.v=pp*h
v=8*8*h
v=64*h
1l=10000cm3
10000/64=15,07 czyli powinien mieć wysokość 16 cm
1 3 1