Układy równań; Procęty w zadaniach tekstowych.

Diagramy przedstawiają rozkład zysków, które przyniosła sprzedaż odzieży damskiej i męskiej uszytej przez zakład krawiecki Antomina w ciągu roku. Na spodniach firma ta zarobiła 40 tys. zł, a na płaszczach 120 tys. zł. Jaki był łączny zysk firmy Antomina.


Odzież męska;
spodnie 20 % , garnitury 36 % , płaszcze 30 % , marnarki 14 %

Odziesz damska;
spodnie 10 %, płaszcze 40 %, garsonki 22 %, spudnice 11 %, żakiety 17 %,

3

Odpowiedzi

  • Awia
  • Początkujący
2010-02-08T20:43:19+01:00
X- męska
y- damska

{20%x+10%y=40000 /*100
{30%x+40%y=120000 /*100

{2x + y = 400000 /*-4
{3x + 4y=1200000

{-8x -4y= -1600000
{3x + 4y= 1200000
------------------------
-5x=-400000
x= 80000
160000 +y= 40000
{y= 240000zł
{x=80000zł
240000zł + 80000zł=320000zł

Odp. łaczny zysk wynosi 320000 zł
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:44:29+01:00
Odzież męska: x
odzież damska: y
20%x + 10%y=40000
30%x+40%y= 120000

0,2x+0,1y=40000 |*10
0,3x+0,4y=120000 |*10

2x+1y=400000
3x+4y=1200000

6x+3y=1200000
-6x-8y=-2400000
-5y=-1200000
x=80000
y=240000

80tyś+120tyś=200tyś

Odp: Łaczny zysk to 200 000


pozdrawiam :) napewno jest dobrze bo robiłam na lekcji :)
2010-02-08T20:47:05+01:00
0,2x + 0,1 y = 40 tys zl
0,3x + 0,4 y = 120 tys zl

2x+y= 400000
3x+4y = 1200000

y=400000-2x
3x + 4 razy (400000-2x) = 1200000

y = 400000 - 2x
3x + 1600000 - 8x = 1200000

y= 400000 - 2x
-5x= - 400000

x=80000 zl
y= 240000 zl

240000 + 80000 = 320 000 zl

Ja tez robilam na lekcji i w podr. pisze ze tyle, wiec na pewno nie jest to 200 000 zl ...
1 5 1