Odpowiedzi

2010-02-08T20:39:29+01:00
Bitwa nad Niemnem trwała od 20 do 26 września (niektóre źródła podają, że do 28 września) 1920. Był to drugi wielki sukces militarny Polski po "cudzie nad Wisłą" w trakcie wojny polsko-bolszewickiej.

Zwycięstwo wojsk polskich w bitwie warszawskiej w sierpniu 1920 zadało strategiczny cios Armii Czerwonej i pozwoliło przejąć inicjatywę stronie polskiej. Nie zakończyło jednak wojny ani nie przesądziło o jej wyniku.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:44:41+01:00
Bitwa nad Niemnem była bitwą wielodniową. Trwała ona od 20 do 26 września 1920 roku. Jak sama nazwa wskazuje odbywała się ona rzeką Niemen. Była to bitwa w czasie wojny polsko-bolszewickiej (polsko-rosyjskiej). Mądre rozmieszczenie wojsk, a także rozplanowanie wroga przyczyniło się do zwycięstwa wojska Polskiego. Było to drugie największe zwycięstwo naszego wojska (zaraz po "cudzie nad Wisłą"). Również ta bitwa przyczyniła się bardzo do zakończenia wojny polsko-bolszewickiej i zawarcia pokoju ryskiego