Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:48:09+01:00
Bezpośrednią przyczyną II rozbioru Polski była przegrana wojna polsko-rosyjska 1792, toczona w obronie Konstytucji 3 Maja. Król ugiął się przed żądaniami Katarzyny II i w lipcu 1792 przystąpił do konfederacji targowickiej. Przywódcy patriotycznego stronnictwa reform musieli opuścić kraj. 23 I 1793 Prusy i Rosja podpisały konwencję w sprawie II rozbioru Polski, który został zatwierdzony przez zdominowany przez targowiczan sejm grodzieński (1793).
Myślę, że pomogłem.
Liczę na naj.
24 4 24
Dzięki. Super pomodłeś
Pomodłeś hehehe
Pomodłeś
Super
2010-02-08T20:53:04+01:00
Przyczyny:
- w 1792 roku zawiązano konfederacje w Targowicy przeciwko reformom Sejmu Wielkiego . Targowica miała wsparcie ze strony Carycy Katarzyny II . Dlatego wybuchła wojna Polsko-Rosyjska . Król
Stanisław August Poniatowski przystąpił do konfederatów . Polska przegrała wojnę i w 1793 Rosja i Prusy doprowadziły do II rozbioru
11 4 11