Bardzo proszę o pomoc !!!!!!!!!!!!!
Wybieram najlepsze rozwiązania !!!!!!!!!!!!
PILNE

1. Bartek jest o 4lata młodszy od siostry. Za sześć lat będą mieli w sumie 34lata. Ile lat ma każde z nich obecnie ???

2. Za 5 lat ojciec będzie cztery razy starszy od syna i razem będą mieli 55lat. Ile lat ma obecnie każdy z nich ??????

2

Odpowiedzi

2010-02-08T20:50:55+01:00
1.
34-2*6=34-12=22
22-4=18
18:2=9 - Bartek
9+4=13 - siostra Bartka

2.
55-2*5=55-10=45

Niestety w tym zadaniu więcej nie pomogę. Przykro mi. :/
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:56:13+01:00
1.)
x+4-wiek siostry
x-wiek bartka
x+4+6-wiek siostry za 6 lat
x+6-wiek bartka za 6 lat
x+6+x+4+6=34
2x+16=34 I -16
2x=18 I :2
x=9
x+4=9+4=13
spr.
9+6+16+6=34
2.)
x-wiek syna za 5 lat
4x-wiek ojca za 5 lat
x+4x=55
5x=55 I :5
x=11
4x=4*11=44
spr.
11+44=55
ICH WIEK TERAZ
11-5=9
44-5=39


Mam nadzieję, ze dobrze...
zadanie nie było trudne..
:*
1 5 1