Pan Bartłomiej kupił 5 butelek wody mineralnej po 2 zł 50 gr oraz 12 kartoników soku pomarańczowego. Zapłacił 60 zł 50 gr. Ile złotych zapłaciłby pan Bartłomiej, gdyby kupił 12 butelek wody mineralnej i 5 kartoników soku pomarańczowego?

2

Odpowiedzi

2009-10-10T16:51:55+02:00
Pan Bartłomiej kupił 5 butelek wody mineralnej po 2 zł 50 gr oraz 12 kartoników soku pomarańczowego. Zapłacił 60 zł 50 gr. Ile złotych zapłaciłby pan Bartłomiej, gdyby kupił 12 butelek wody mineralnej i 5 kartoników soku pomarańczowego?

5*2,5=12,5
60,5-12,5=48

48:12=4 czyli sok kosztuje 4zł

gdyby kupil 12 butelek wody mineralnej i 5 kartoników soku pomarańczowego
12*2,5 + 5*4 =30zł+20zł =50zł
Za[łacilby 50zł

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T17:49:34+02:00
Pan Bartłomiej kupił 5 butelek wody
mineralnej po 2 zł 50 gr oraz 12 kartoników soku pomarańczowego. Zapłacił 60 zł 50 gr. Ile złotych zapłaciłby pan Bartłomiej, gdyby kupił 12 butelek wody mineralnej i 5 kartoników soku pomarańczowego?

x-cena soku pomarańczowego
5*2,50+12x=60,5
12,5+12x=60,5
12x=60,5-12,5
12x=48 /:4
x=4 [zł]

12*2,5+5*4=30+20=50 [zł]
Zapłaciłby 50 złotych.