Odpowiedzi

2010-02-08T20:59:39+01:00
H-C≡C-H + HCl = H-C=C-H
H Cl
w wyniku addycji chlorowodoru do czasteczki acetylenu/etynu powstaje chlorek winylu. Chlorek winylu organiczny związek chemiczny stosowany głównie jako monomer do otrzymywania polichlorku winylu i kopolimerów.
W temperaturze 20 °C jest bezbarwnym gazem, o przyjemnym słodkawym zapachu. trujacy gaz, który poddany polimeryzowaniu daje produkt zwany polichlorkiem winylu PVC.
nCH2=CHCl = -[CH2CHCl]n-
n - liczba calkowita
czyli zwiazkiem A jest chlorek winylu, B jest polichlorek winylu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-09T02:15:02+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
CH≡CH + HCl---->CH₂=CH-Cl (chloroeten/chlorek winylu)
nCH₂=CH-Cl------>-[-CH₂-CH-]n- polichlorek winylu
..............................I
.............................Cl
monomer...........polimer

4 2 4