BŁAGAM!

Na podstawie Pitagorasa
Wykonaj zadanie wg podanego przykładu
np. √2=1²+1² = 1+1=2
√5²=2²+1² = 4+1=5

a) √30
b) √40
c) √55

Bardzo to potrzebuję, proszę...
Pozdrawiam ;*

zadanie z podr.
Matematyka 2001 dla II gim str. 141 zad 7...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T20:59:09+01:00
Hmm nie wiem czy to dobrze ale moze akurat uda mi sie pomoc ;p

a) (√30)² = 5² + (√5)²

b)( √40)² = 6² + 2²

c) (√55)² = 7 + (√6)²
1 5 1
2010-02-08T21:01:51+01:00
30=5^2+2^2+1^2=25+4+1=30
40=6^2+2^2=36+4=40
55=5^2+5^2+2^2+1^2=25+25+4+1=55
1 5 1