Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:01:58+01:00
CnH2n=42u
masa węgla 12u
masa wodoru 1u
wzór alkenu CnH2n
12u*n+2u*n=42u
14u*n=42u/:14
n=3
wzór ma postać C₃H₆ czyli propen
2010-02-08T22:27:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wzór ogólny alkenów to CnH2n
CnH2n=42
12n+2n=42
14n=42
n=3
Nasz alken to PROPEN (C₃H₆) CH₂=CH-CH₃
1 5 1