Odpowiedzi

2010-02-08T20:57:47+01:00
* Jan Kochanowski urodził się w 1530 roku w Sycynie (koło Zwolenia), a zmarł 22 sierpnia 1584 w Lublinie.
Pochodził ze szlacheckiej rodziny Kochanowskich herbu Korwin, był synem Piotra Kochanowskiego, sędziego ziemskiego sandomierskiego i Anny Białaczowskiej herbu Odrowąż.
* Wybitny poeta polski epoki renesansu, sekretarz królewski. Dawniej nazywany „ojcem poezji polskiej”, dziś – "poetą egzystencji" Był przedstawicielem filozofii eklektycznej – stoicyzmu, epikureizmu, renesansowego neoplatonizmu i głębokiej wiary w Boga, łącząc tradycję antyku i chrześcijaństwa.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:03:39+01:00
Akurat go przerabiam to ci pomogę ;p:D

Urodził się w Sycynie w 1530 a zmarł w 1584.Jeden z najświetniejszych twórców w całych dziejach literatury polskiej. Był poetą dramatopisarzem oraz tłumaczem.
Od 14 roku życia studjawał na znakomitych uniwersytetach w Krakowie Padwie, Królewcu. Zwiedził Włochy oraz Francję. Znany równiesz ze swoich fraszek które były krótkie ale bordzo dobrze wyrażały swoją treść.

proszę o naj :) proszę
1 5 1