Odpowiedzi

2009-10-10T16:58:08+02:00
X-groch
y-cebula

2x+3y=8
3x+1/2y=8

2x+3y=8
y=16-6x

2x+3(16-6x)=8
y=16-6x

2x+48-18x=8
y=16-6x

-16x=-40
y=16-6x

x=2,5
y=16-6*2,5=16-15=1

odp. cebula 1zł a groch kosztowal 2,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T16:59:04+02:00
X - groch
y - cebula

2x+3y = 8
3x+0,5y = 8

2x+3y=8
y = 16-6x

2x + 48-18x = 8
y = 16-6x

-16x = 8-48
y = 16-6x

-16x = -40 /:(-16)
y = 16-6x

x = 2,5
y = 16-6x

x = 2,5
y = 16-15

x = 2,5
y = 1

Cebula kosztowala 1 grosz
2009-10-10T17:57:35+02:00
X- to groch
y-to cebula

2x+3y=8
3x+1/2y=8

2x+3y=8
y=16-6x

2x+3(16-6x)=8
y=16-6x

2x+48-18x=8
y=16-6x

-16x=-40
y=16-6x

x=2,5
y=16-6*2,5=16-15=1

odp. Cebula kosztowała 1zł, a groch kosztował 2,5 zł