Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:09:40+01:00
Cp=3%
mr-ru=80g

Cp=(ms*100%)/mr po przekształceniu ms=(Cp*mr)/100%
po wstawieniu wartości liczbowych ms=(3*80)/100=2,4g
2010-02-08T21:09:56+01:00
3/100=x/80
3*80=100x
240=100x
x=2,4
Odp. Aby otrzymać 80g 3% roztworu należy rozpuścic w etanolu 2,4g jodu.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T23:11:28+01:00
W 100g roztw. - 3g substancji (jodu)
w 80g r-ru -x g subst.
x= (80*3)/100 = 2,4g

ODP. W etanolu należy rozpuścić 2,4 g jodu:)