Odpowiedzi

2010-02-08T21:11:22+01:00
C- przeciwprostokątna
(2)- do kwadratu

c(2)=6(2)+8(2)
c(2)= 36+64
c(2)= 100
c=10
sin=6/10
tg=6/8


sorki za błąd
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:12:47+01:00
Z twierdzenia pitagorasa obliczamy długość przeciwprostokątnej
6^2+8^2=c^2
36+64 = c^2
c^2 = 100
c =10

najmniejszy kąt w trójkącie prostokątnym jest naprzeciw najkrótszego boku, czyli naprzeciw boku o długości 6
sinα=6/10
sinα=3/5
tgα = 6/8
tgα = 3/4