Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:15:13+01:00
P1- pole prostakata A'B'C'D'
P2- pole prostokata ABCD

P1= 144
P1= axb
a=6
144= 6 x b
b= 24

k=1 i 1/3
k= a/a'
a/a'= 1 i 1/3
a/a'= 4/3
4a'=3a
4a'= 3 x 6
4a'= 18
a'= 4,5

b/b'=4/3
4b'=3b
4b'= 3 x 24
b'= 3 x 6
b' = 18

boki A'B'C'D' to 6 i 24
boki ABCD to 4,5 i 18
8 2 8
2010-02-08T21:18:36+01:00
A'B'C'D'/ABCD=1 ⅓

144cm²=6x
6x=144cm²/:6
x=24cm

a'=6cm
b'=24cm

a=6cm*¾=4,5cm
b=24*¾=18cm

Odp. Bok prostokąta A'B'C'D' wynosi 24cm, a boki prostokąta ABCD wynoszą 4,5cm i 18cm.

1 1 1
2010-02-08T21:19:24+01:00
PA'B'C'D'= 144cm²
a-6cm
b=?
a'=?
b'=?
k= 1⅓
P=a*b
b=P/a
b= 144:6=24 cm

a=6cm*¾=4,5cm
b=24*¾=18cm
1 1 1