Zadanie 10.
oblicz pole :
a) równoległoboku o podstawie 1k,5 dm i wysokości 4,5 cm.
b)trujkąta o podstawach 6 cm i wysokości 92mm
c)trapezu o podstawach 18 cm i 1,2 dm oraz wysokości 0,05m
d)rombu o przekątnych 4,8 cm i 2 1/2 cm


2

Odpowiedzi

2010-02-08T21:17:07+01:00
P rownolegloboku = 15 cm x 4,5 cm =67,5 cm²
P trojkata = ½ 6 cm x 0,92 cm = 2,76 cm²
P trapezu = ½ (18cm+ 12cm ) x5 cm =15cm x 5 cm = 75cm²

Nie obliczyam rombu bo nie wiem ile ma ta druga przekatna.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:20:34+01:00
A) P=a *h
1,5 dm= 15 cm
P=15 cm *4,5 cm = 67,5 cm ²

b)h=92 mm= 9,2 cm

P= 1/2 ah
P=P=1/2 *6 * 9,2 = 27,6 cm ²

c)P=(a+b) * h :2
a=18 cm
b=1,2 dm=12 cm
h=0,05 m = 5 cm

P= (12+5)*5 :2 = 17*5 :2 =85:2=42,5 cm ²

d)P= d₁*d₂ :2
P=4.8 cm * 2,5cm :2 =6cm ²