Odpowiedzi

2010-02-08T21:16:24+01:00
Trójkąt okatach 30,60 ,90
Przyprostokatna przy kącie 60 wynosi 12 : 2 = 6
Druga = 6√3
2010-02-08T21:17:46+01:00
30 -> a
60 -> a√3
90 -> 2a = 12 (przeciwprostokątna)
--------------------
30 -> a = 12/2 = 6
60 -> 6√3
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:27:32+01:00
C = 12 - przeciwprostkątna
α = 30°
a = ? - przyprostokątna przyległa do kata α=30°
b = ? - przyprostokatna leżąca naprzeciw kata α = 30°

1. Obliczam przyprostokatna b
b : c = sinα
b = c* sin 30°
b = 12* 1/2
b = 6

2. Obliczam przyprostokatna a
a : c = cos α
a = c*cos 30°
a = 12*1/2*√3
a = 6√3

Odp. jedna przyprostokatna ma długość 6, a druga przyprostokatna ma długość 6√3
1 1 1