Za 30 biletów zapłacono 440zł.Bilety dla dorosłych są po 20zł ulgowe były o 40%tańsze.Ile kupiono biletów dla dzieci a ile dla dorosłych?
otóż nie wiem jakie będzie do tego równanie według mnie takie:x+y=30 x-6=y-3 albo x-1/6=y-1/3 nie wiem czy dobrze sama to zrobiłam...proszę o pomoc......

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:28:01+01:00
20 zł - bilety dla dorosłych -x
20 * 40% = 20 * 0,4 = 8
20 - 8 - 12 - bilety dla dzieci - y
x + y = 30 / * (-12)
20x + 12y = 440
-12x -12y = -360
20x + 12y = 440
8x = 80
x = 10 dla dorosłych
30 - 10 = 20 - dla dzieci
2010-02-08T21:33:34+01:00
ILOŚĆ BILETÓW: KOSZT:
x - dorośli 20 zł
y - dzieci 100-40=60 60/100*20=12zł

x+y=30
20x+12y=440
Całość w klamrze {
x=30-y
20x+12y=440
20(30-y) + 12y=440
600-20y+12y=440
-8y=-160| : (-8)
y=20
x=30-20
x=10
y=20

Odp. Kupiono 10 biletów dla dorosłych i 20 biletów dla dzieci.

Proszę o naaj :)