Zad. Ułóż i uzgodnij równania reakcji:
a) wodoru z tlenem (produktem jest woda),
b) wodoru z chlorem (produktem jest chlorowodór)
c) glinu z siarką (produktem jest siarczek glinu)
d) węgla z wodorem ( produktem jest metan - CH₄)
e) sodu z tlenem (produktem jest tlenek sodu)
f) wapnia z wodorem (produktem jest wodorek wapnia)
g) żelaza z chlorem (produktem jest chlorek żelaza (III))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:30:02+01:00
1)2H₂ +O₂ ----> 2H₂O
2)H₂+Cl₂ -------->2HCl
3)2Al +3S ----->Al₂S₃
4)C+ 2H₂ ----->CH₄
4) 4Na +O₂ ---> 2Na₂O
5) Ca +H₂---->CaH₂
6) 2Fe + 3Cl₂ ---> 2FeCl₃
1 1 1
2010-02-08T21:30:33+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)
2H₂ +O₂---->2H₂O
b)
H₂ +Cl₂--->2HCl
c)
2Al + 3S--->Al₂S₃
d)
C +2H₂--->CH₄
e)
4Na + O₂--->2Na₂O
f)
Ca +H₂--->CaH₂
g)
2Fe + 3Cl₂--->2FeCl₃
1 5 1