Odpowiedzi

2010-02-08T21:26:47+01:00
19 dwuzłotówek
57 złotówek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:40:41+01:00
X - liczba 2-złotówek
3x - liczba 1-złotówek
x * 2 +3x * 1 - wspólna liczba pieniędzy
95 zł - wspólna liczba pieniędzy

x * 3 +3x * 1 = 95
2x + 3x = 95 95 : 5 = 19
5x = 95
x = 19

19 - liczba 2-złotówek
3 * 19 = 57
57 - liczba 1-złotówek
57 + 19 = 76

Spr.:
19 * 2 = 38
38 + 57 = 95

Odp.: Było 76 monet.

* - pomnożyć
1 1 1