Odpowiedzi

2009-10-10T17:18:02+02:00
Oblicz czas słoneczny w Moskwie (37stopni E) oraz w Dakarze (17 stopni W) jeżeli w Lizbonie (8 stopni W) do górowania pozostało 1 godz. 30 min.
1stopień=4minuty
Lizbona - 10.30
Dakar: 17-8=9 stopni
9*4minuty=36minut
10.30+36min=11.06h
Moskwa - 37+8=45
45*4minuty=180minut
11.06*180min(3h)=14.06h
Pozdrawiam:)
3 2 3
2009-10-10T17:21:24+02:00
Lizbona (8°W) 10:30

Moskwa (37°E) = 8°W+37°E= 45°

45°× 4min= 180min= 3godz.

10:30+3h= 13:30- Moskwa

Dakar (17°W) = 17°E-8°E= 9°

9°× 4min= 36min

10:30+36 min= 11:06- Dakar

----- W rozwiązaniu powyżej jest pomyłka, ponieważ różnica 3h jest między Moskwą a Lizbona, a nie między Dakarem.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T17:40:19+02:00
Lizbona (8°W) 10:30
Moskwa (37°E) = 8°W+37°E= 45°

45°× 4min= 180min= 3godz.
10:30+3h= 13:30- Moskwa

Dakar (17°W) = 17°E-8°E= 9°
9°× 4min= 36min
10:30+36 min= 11:06- Dakar
1 4 1