Odpowiedzi

  • magg
  • Początkujący
2010-02-08T21:46:10+01:00
- Zmieniają szatę roślinną
- Wywieraja wplyw na gospodarke czlowieka. ( powodują starty bądz korzysci w plonach) Owady- szkodniki to przede wszystkim mszyce, stonka ziemniaczana, gzy, osnuja gwiaździsta. Istnieje także duża grupa owadów, która pasożytuje na człowieku.
- mogą przenosic zarazki - dżumy, żółtej febry, śpiączki czy tyfus.

-zapylają kwiaty
-Są używane w przemysle farmaceutycznym na przykład chrząszcz majka lekarska dostarcza substancji niezbędnej przy produkcji wielu leków.

-Niszcza szkodniki
- biora udział w procesie glebotwórczym. Dzięki nim gleba jest spulchniana i przewietrzana.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T22:10:55+01:00
Większość owadów jest dla człowieka obojętna,a niektóre z nich są bardzo pożyteczne.Na przykład jedwabniki dostarczają włókna jedwabnego,a pszczoły nie tylko dają miód i wosk,biorą też udział w zapylaniu wielu roślin kwiatowych.Niezmiernie pożyteczne są owady żywiące się owadami szkodnikami, np.biedronka.Owady mogą być użytkowane bezpośrednio.Do tej kategorii zaliczane są gatunki jadalne m.in.termity,mrówki,gąsienice motyli,w sumie 119 gatunków. W medycynie sądowej na podstawie faz rozwojowych muchówek w zwłokach ustala się czas śmierci.
Pozdrowienia ;))
2 5 2