1.Po obniżce o 15% garnitur kosztuje 561 zł.
O ile złotych zmalała jego cena ?

2.Opłata za prąd pewnej rodziny wynosi 330 zł. Co stanowi 13,75% zarobków pani domu.
Ile zarabia ta osoba ?

Proszę, o wyjaśnione obliczenia.
Tylko za takie daję punkty.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-10T17:20:27+02:00
1 zad. 100% to cena garnituru przed obnizka.
100% - 15% = 85% Po obnizeniu cene o 15% garnitur kosztuje 561 zł.
85% - 561 zl
100% - x
85x = 56100zl / :85
x = 660zl
660 zl - 561 zl = 99 zl odp. Cena zmalala o 99 zl.
2 zad. 330 zl - 13,75%
x - 100%
13,75x = 33000zl /: 13,75
x = 2400 zl odp. Zarobek tej osoby to 2400 zlotych .
2009-10-10T17:21:40+02:00
1.Po obniżce o 15% garnitur kosztuje 561 zł.
O ile złotych zmalała jego cena ?

Garnitur przed obniżką kosztował 100%ceny
Garnitur po obniżce 15% kosztował 85%ceny czyli 561zł


100%--->x
85%---->561zł

x=(100%*561zł)/85%
x=660zł

660zł-561zł=99zł

Odp. Cena garnituru zmalała o 99zł.



2.Opłata za prąd pewnej rodziny wynosi 330 zł. Co stanowi 13,75% zarobków pani domu.
Ile zarabia ta osoba ?


100% zarobków pani domu to niewiadoma czyt. x
13,75% tych zarobków to 330zł, które musi zapłacić za prąd

100%----->xzł
13,75%--->330zł

x=(100%*330zł)/13,75%
x=2 400zł

Odp. Pani domu zarabia 2 400zł
2009-10-10T17:52:47+02:00
Zad.1
100% to cena garnituru przed obniżką.
100% - 15% = 85% - po obniżeniu cene o 15% garnitur kosztuje 561 zł.
85% - 561 zł
100% - x
85x = 56100zł / :85
x = 660zl
660 zl - 561 zl = 99 zł
odp. Cena zmalała o 99 zł
zad.2
330 zl - 13,75%
x - 100%
13,75x = 33000zl /: 13,75
x = 2400 zl
odp. Zarobek tej osoby to 2400 zlotych .