Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-08T21:56:08+01:00
Oblicz stężenie procentowe roztworu etanolu , który uzyskano przez rozpuszczenie 12 gramów etanolu w 18g H2O
ms=12g Cp=?
mrozp=18g
mr=30g

Cp=ms/mrx100%=12g/30gx100%=40%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-08T21:57:16+01:00
Dane
masa wody = 18g
masa etanolu = 12g
wzór na stezenie procentowe: Cp=ms/mr *100%
obliczamy mase roztworu, czyli = 18+12=30g, podstawiamy do wzoru
Cp=12/30=0,4*100% = 40%
1 5 1